Общи Условия

за извършване на плащания чрез FastPay.bg

В сила от: 30.09.2025 г.
Оператор: „ФАСТ ПЕЙ ХД“ АД, ЕИК 202200392, със седалище и адрес на управление: гр. София 1756, ул. Рачо Петков казанджията 4, ет.6

ел. поща: office@fastpay.bg

уебсайт: www.fastpay.bg

I. ОСНОВНИ ТЕРМИНИ

  1. Плащане чрез Интернет – извършване на плащания на стоки и услуги, преводи и/или погасяване на задължения, при което като среда за обмен на данни се използва интернет и/или мобилни приложения.
  2. Оператор / ФАСТ ПЕЙ ХД АД – търговско дружество, което осигурява информационно-техническата инфраструктура за извършване на плащания с банкови карти и/или други платежни средства, одобрени от него.
  3. Платежен доставчик-партньор – банка, дружество за електронни пари, платежна институция и/или системен оператор (напр. картов оператор), с които Операторът си сътрудничи за обработка и сетълмент на платежни операции (вкл. 3-D Secure, авторизации, клиринг).
  4. fastpay.bg / „Системата“ – система за електронни плащания, достъпна чрез уебсайта на Оператора и/или мобилно приложение „FastPay“.
  5. Клиент – физическо или юридическо лице, което използва или желае да използва услугите на Оператора.
  6. Работен ден – официален банков работен ден в Република България.
  7. Платежно средство – регистрирана платежна карта (дебитна/кредитна/предплатена) издадена от банкова или небанкова инситуция , чрез който Клиентът нарежда плащания през FastPay.bg.
  8. Силна клиентска автентикация (SCA) – удостоверяване съгласно изискванията на PSD2/ЗПУПС чрез поне два елемента от категориите знание, притежание и присъщо на клиента (напр. парола + еднократен код/биометрия).
  9. Идентификационни данни – потребителско име, парола, еднократни кодове (SMS/OTP/dpass), 3-D Secure пароли, токени, биометрия, както и всякакви други средства за електронна идентификация.
  10. Лимити – стойностни и/или количествени ограничения за платежни операции, определени от Оператора, платежните доставчици-партньори и/или законодателството.

II. РЕГИСТРАЦИЯ И ПРОФИЛ

  1. Регистрация на физически лица. Извършва се онлайн чрез попълване на регистрационна форма с минимум: пълно име, ЕГН/ЛНЧ (за чужденци), валиден e-mail и избрани от Клиента потребителско име и парола. Необходима е верификация (линк/код). Паролата трябва да отговаря на изискванията за сигурност на Оператора.
  2. Мобилно приложение. Услугите могат да се ползват и през мобилното приложение „FastPay“.
  3. Достоверност на данните. Клиентът отговаря за пълнотата, верността и актуалността на предоставените данни и се задължава да ги поддържа актуални. При спор за достъп или сигурност данните в профила трябва да съвпадат с официалните представени документи.
  4. Нива на достъп. Операторът може да поддържа различни потребителски нива, към които са достъпни отделни функционалности и лимити. Описанието им се публикува на fastpay.bg.

III. НАЧИН НА ПОЛЗВАНЕ И ДОСТЪП ДО УСЛУГИТЕ

  1. Услугите се ползват: (i) чрез уебсайта fastpay.bg; (ii) чрез мобилно приложение „FastPay“.
  2. Част от услугите може да са достъпни без предварителна регистрация (напр. еднократни плащания с въвеждане на съответния идентификатор за извличане на сметките и данни по платежна карта).
  3. Платежни средства. Регистрирани клиенти могат да плащат с:
  1. Плащания без регистрация. При плащане без профил Клиентът въвежда данните на картата (PAN, валидност, CVC/CVV, 3-D Secure парола/временен код и др.) във формата за плащане. Валидната SCA се счита за потвърждение на платежната операция.
  2. Лимити. Операторът и/или партньорите могат да налагат лимити на операции/ден/месец/канал. За повече информация и промяна на лимити за разплащане при онлайн търговци клиентите могат да се свържат с обслужващата ги банка.

IV. ДОГОВОР. ВЛИЗАНЕ В СИЛА. ПРОМЕНИ. ПРЕКРАТЯВАНЕ

  1. С регистрацията и/или използването на услуги се счита, че между Оператора и Клиента е сключен договор при настоящите Общи условия. Писмена форма не е необходима, освен ако изрично се изисква от закон/услуга.
  2. Промени. Операторът може да изменя Общите условия и/или Тарифата, като публикува промените на сайта с ясно видимо съобщение. Промените влизат в сила от датата на публикуване, освен ако е посочено друго. Ако Клиентът не закрие профила си преди влизане в сила, се счита, че приема измененията.
  3. Право на отказ (дистанционен договор). За клиенти-потребители може да се прилага право на отказ при условията на ЗЗП.
  4. Прекратяване от Клиента. Клиентът може да прекрати договора по всяко време чрез закриване на профила (заявка през профила/e-mail от регистрирания адрес). Операторът може да изиска идентификация на място/допълнителни данни преди окончателно закриване.
  5. Прекратяване от Оператора. Операторът може да прекрати договора с едномесечно предизвестие, изпратено на регистрирания e-mail на Клиента, както и незабавно, ако:

V. УСЛОВИЯ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ

  1. Преглед преди потвърждение. Преди плащане Клиентът преглежда данните: търговец/получател, описание/референтен №, сума, такси (ако има), валута, дата/срок на изпълнение.
  2. Потвърждение/SCA. Плащането се потвърждава чрез SCA (парола, OTP/SMS, 3-D Secure, биометрия и др.).
  3. Авторизация с карта. При плащане с карта Системата изпраща заявка към картовата схема/банкaта издател. При достатъчна наличност и в рамките на лимитите операцията се одобрява с авторизационен код и Клиентът получава потвърждение.
  4. Момент на приемане. Плащанията, наредени онлайн/през приложението, се считат приети при потвърждение чрез SCA.
  5. Отказ/неуспешна операция. При отказ (блокирана/неактивна карта, липса на средства, над лимит, технически причини) Клиентът получава информация за отказа/кода за отказ.
  6. Валута, обмен. Когато плащането е във валута, различна от валутата на картата/сметката, може да се прилагат валутно-обменни курсове и такси на банката-издател, картовата схема и/или партньора. Показаните ориентировъчни суми не заместват окончателното дебитиране.
  7. Такси. Таксите на Оператора и/или партньорите (вкл. такси на банка издател) се начисляват съгласно действащите тарифи и се визуализират/декларират преди нареждане, доколкото е приложимо.
  8. Обратни преводи/възстановявания. Възстановяване по спор за стока/услуга се инициира пред търговеца съгласно неговите правила/закона. Когато е приложимо, може да бъде използвана процедура по chargeback по правилата на картовите схеми. Операторът не е страна по договора за продажба и не гарантира възстановяване.
  9. Извлечения и история. Клиентът има достъп до история на операции, такси и извлечения през профила си/приложението.

VI. ОТГОВОРНОСТИ И ОГРАНИЧЕНИЯ

  1. Връзка търговец–клиент. Операторът не е страна по договора за продажба/услуга между Търговеца и Клиента и не носи отговорност за доставка, качество, съответствие, забавяне, отказ от гаранции и пр.
  2. Грешно нареждане. Операторът не носи отговорност за погрешно наредена и валидно потвърдена операция (вкл. грешно въведени референции/суми).
  3. Банков отказ. Клиентът не може да има претенции към Оператора при отказ на банката-издател/партньор да изпълни операция по причини извън контрола на Оператора.
  4. Прекъсвания и форсмажор. Операторът и партньорите не отговарят за щети/пропуснати ползи при непреодолима сила, технически повреди, прекъсване на комуникации/електрозахранване, киберинциденти при спазени разумни мерки и др.
  5. Кап на отговорността. При доказана вина на Оператора имуществената отговорност се ограничава до размера на прекия и доказан вредоносен ефект, но не повече от сумата на спорната операция/таксите, освен в случаите на умисъл или груба небрежност.

VII. СИГУРНОСТ И БЛОКИРАНЕ

  1. Пазене на идентификационни средства. Клиентът е длъжен да пази поверителността на всички идентификационни данни и никога да не въвежда ПИН на карта в интернет страници (вкл. FastPay.bg).
  2. Фишинг. Операторът не изпраща e-mail съобщения, изискващи въвеждане/актуализация на пароли, ПИН, CVC/CVV, номера на карти, пълни данни за плащане и пр. Получени такива съобщения следва да се третират като измама.
  3. Допълнителни мерки. Операторът може да предоставя допълнителни механизми за сигурност (напр. dpass/OTP, квалифициран електронен подпис). Условията се публикуват на сайта.
  4. Блокиране. Операторът има право да блокира временно/ограничи достъпа до профил и/или платежни средства при:
    a) искане от Клиента;
    b) съмнения за измама/неоторизирани нареждания;
    c) неправомерно използване на платежни средства;
    d) нарушения на закон/настоящи условия;
    e) обективни причини, свързани със сигурността;
    f) многократно грешни идентификационни данни.
  5. Ефект на блокирането. Блокирането не прекратява автоматично договора. Достъпът се възстановява след отстраняване на причините и/или представяне на изисканите доказателства.

VIII. ТАКСИ, КОМИСИОНИ И ТАРИФИ

  1. За предоставяните информационни и платежни услуги Операторът и/или партньорите събират такси съгласно действаща Тарифа, публикувана на fastpay.bg. Тарифата може да бъде променяна с предварително оповестяване.
  2. Банката-издател на карта/сметка може да начислява собствени такси/комисиони по сметката на Клиента за всяка транзакция (съгласно съответната тарифа).

IX. „БИСКВИТКИ“ (COOKIES), ЛОГОВЕ И ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

  1. Сайтът и приложението могат да използват временни и/или постоянни „бисквитки“ за защита на сесията, предпочитания (език), аналитика и сигурност. Бисквитките за сигурност не съхраняват лични данни и се изтриват след сесия/в определен срок.
  2. Клиентът може да деактивира бисквитки чрез настройките на браузъра/устройството. Това може да ограничи функционалности.
  3. За целите на сигурността/поддръжката се събират логове и технически данни, съгласно Политиката за поверителност.

X. ЛИЧНИ ДАННИ (GDPR/ЗЗЛД) И ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  1. Администратор на лични данни: ФАСТ ПЕЙ ХД АД. Обработването се извършва съгласно Регламент (ЕС) 2016/679 (GDPR), ЗЗЛД и специалните изисквания на ЗПУПС/ЗМИП.
  2. Категории данни: идентификационни данни (име, ЕГН/ЛНЧ/ДР, контакт), данни за профила, платежни атрибути (напр. токенизирани картови идентификатори/маскирани PAN), история на операции, технически логове и др., в обем, необходим за целите на услугата и нормативните изисквания.
  3. Цели:
    1. изпълнение на договор/услуги, инициирани от Клиента;
    61.2. изпълнение на законови задължения;
    61.3. легитимен интерес (сигурност, предотвратяване на измами, защита на права/претенции);
    61.4. директен маркетинг – при наличие на правно основание и право на възражение.
  4. Съвместни администратори/обработващи: банки, картови схеми, системни оператори, платежни доставчици, ИТ доставчици и др., доколкото е необходимо за изпълнение/сигурност на услугите и по закон.
  5. Срокове за съхранение: съгласно законови/регулаторни изисквания и вътрешни политики. Подробности – в Политика за поверителност, публикувана на fastpay.bg.
  6. Права на субекта на данни: достъп, корекция, изтриване („право да бъдеш забравен“), ограничаване, преносимост, възражение, както и право на жалба пред КЗЛД.

XI. ПРАВИЛА ЗА ДОПУСТИМО ПОЛЗВАНЕ

  1. Клиентът няма право да използва Системата с противоправни цели, включително за придобиване/заплащане на забранени стоки/услуги, за заобикаляне на санкции, измами, пране на пари, финансиране на тероризъм.
  2. Операторът прилага процедури за надзор и мониторинг на операции и има право да отказва/блокира/задържа операции при съмнения за нарушение/санкции/AML-рискове, като може да изисква допълнителни данни.

XII. ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ

  1. Всички права върху Системата, софтуера, търговските наименования, знаци и съдържание са на Оператора и/или неговите лицензодатели. Никаква част не може да се използва извън обичайното предназначение без предварително писмено съгласие.

XIII. КОМУНИКАЦИЯ И УВЕДОМЛЕНИЯ

  1. Официални уведомления се изпращат на регистрирания e-mail на Клиента и/или чрез известия в профила/приложението. Клиентът е длъжен да поддържа актуален адрес за контакт и да следи съобщенията.
  2. Операторът може да изисква потвърждение/повторна идентификация при чувствителни заявки (напр. закриване на профил, промяна на ключови данни).

XIV. РЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ И ЖАЛБИ

  1. Жалби към Оператора. Подават се на fpay@fastpay.bg или чрез формата в профила. Операторът разглежда и отговаря в сроковете по вътрешните правила/закона.
  2. Помирителни органи. Потребителите могат да се обърнат към Помирителната комисия за платежни спорове към КЗП.
  3. Съдебна подсъдност. При непостигане на съгласие споровете се отнасят до компетентния български съд по приложимите правила.

XV. УСЛОВИЯ ЗА ДОСТЪПНОСТ И ПОДДРЪЖКА

  1. Операторът полага разумни усилия за непрекъсваемост на услугата. Възможни са планирани профилактики/обновления, за които се публикува уведомление, ако е предвидимо.
  2. При инциденти Операторът предприема действия за възстановяване в разумни срокове, без да поема гаранция за конкретни времена за реакция/възстановяване, освен ако не е уговорено друго в отделни договори.

XVI. ПРИЛОЖИМО ПРАВО И КЛАУЗИ „ФОРСМАЖОР“

  1. Приложимо е българското право. Форсмажорните обстоятелства (непреодолима сила) изключват отговорността през времето на действие и в обема, предвиден в закона.

XVII. ДРУГИ РАЗПОРЕДБИ

  1. Нищожност. Нищожността/неприложимостта на отделна клауза не засяга валидността на останалите.
  2. Език. При всички изявления, договорки, тълкуване и прилагане на настоящите Общи условия приложим е българският език.
  3. Влизане в сила. Тези Общи условия влизат в сила от датата по-горе и заменят всички предходни версии, публикувани на fastpay.bg